Creating bridges between people, realities, cultures I´ve happened to live in has been my passion for a long time. Together with languages, listening to them as sounds, human voices bringing with them their whole worlds.

All this has come together in my work as a composer and sound artist, where I like to explore the spaces in between voice and language. Sound in space also interests me a lot.

As Hanna Arendt thought, there is an “in between” two realities, two persons and so on, what unites, but also what separates them. For her this space was politics par excellence.

This leads to communication, with the hope to find out more meaningful ways of living together with others, to rethink our societies on new basis, to get through their many, and after all also enriching contradictions.

See also: http://www.fimic.fi/fimic/livorsi+paola

Twitter: @paolalivorsi

Costruire ponti tra le tante persone, realtà, culture in cui mi sono trovata a vivere è la mia passione da tempo. Ascoltare le diverse lingue, le loro sonorità, le voci umane che portano con sé tutto un mondo.

Tutto ciò ha nutrito il mio lavoro di compositrice e artista sonora, in cui mi interessa esplorare gli spazi tra voce e linguaggio. Il rapporto tra suono e spazio è un altro punto importante nella mia ricerca.

Come pensava Hanna Arendt, c´è un “in between” tra due realtà, due persone e così via, che può essere ciò che le unisce ma anche ciò che le separa. Per lei questo spazio era innanzitutto la politica, nel suo senso più alto.

Questo ci riporta alla comunicazione, con la speranza di scoprire modi di vivere con gli altri che abbiano un maggior senso, di ripensare le nostre società su nuove basi, di attraversare le loro tante contraddizioni, che in fondo sono anche altrettante ricchezze.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: